Schildercursus 2011

11 Oct

Mijn schildercursus is in september 2011 weer begonnen. Ik volg de cursus “Schilderen met Acryl” van CVK Sneek. We werken niet alleen met acrylverf, maar ook met houtskool en potlood. De dingen die ik maak zijn niet altijd succesvol. Ook vind ik niet alles wat we doen leuk. Soms heb je gewoon niet veel met een thema of onderwerp.

Onderstaande schilderijen zijn van vorige cursussen.

cursus seizoen 2009/2010

Werkelijk grootte 60×80 cm canvas. Gebruikte kleuren: Titanium white, Cadmium red hue, Ultramarine en Mars black. Foto uit paardenboek als voorbeeld gebruikt.

Al bladerend in tijdschriften op zoek naar onderwerpen om te schilderen, kwam ik een foto van een jongetje op schaatsen tegen. Die foto deed me wat en ik wilde dit op doek zetten. Ik was bang dat het me niet zou lukken. Het heeft me ook heel wat gezucht en gesteun gekost. Ik ben er ook weken mee beziggeweest. En dit is het eindresultaat.

Seizoen 2010/2011

Werkelijke grootte 60×80 cm canvas. Gebruikte kleuren: Van Dijck Bruin, napels geel. Oorspronkelijk begonnen met titanium wit, maar dat vond ik veel te hard. Daarom overgestapt op napelsgeel.

 

Leave a Reply

